Tehnologie

Catalogul electronic în județul Dâmbovița – o variantă pe termen lung sau doar o încercare?

Având în vedere avansarea tehnologiei, școlile trebuie să își regândească strategia. Așadar, inițiative există mereu, dar nu foarte multe sunt puse în practică, iar atunci când sunt aplicate, nu sunt în masă.

Zilele acestea, Colegiul Național „Constantin Cantacuzino” a implementat un sistem revoluționar în județul Dâmbovița, catalogul electronic. Ce nu se știe încă este eficiența acestei investiții. Într-adevăr, doar timpul va dovedi dacă a fost o mișcare câștigătoare sau un eșec.

În rândurile ce vor urma, voi încerca să vă familiarizez cu noul concept, care, de asemenea, este de actualitate și pentru Liceul Economic „Ion Ghica”.

În primul rând, este vorba despre un soft. Acesta și tabletele pe care a fost instalat au trebuit plătite; nu o sumă extraordinară per elev, ce-i drept: 25 de lei în primul an și 8 în următorii. Ideea a fost supusă votului, iar părinții au trebuit să completeze un acord. Astfel, majoritatea a câștigat, că doar așa-i democrația.

În al doilea rând, în acest fel, legătura cu părinții în privința situației școlare a elevilor este în timp real. Notele trecute în catalogul electronic sunt transmise automat sub formă de SMS și de e-mail către părinți. Totul este personalizat.

Înainte de începerea transmiterii informației, va fi nevoie de trimiterea confirmării către același număr de la care a fost primit mesajul: „Sunteți părintele elevului X?”.

Catalogul electronic nu înlocuiește, însă, catalogul clasic. Catalogul este un document oficial, iar cel electronic încă nu, astfel că nu se va putea înlocui complet. Schimbările importante oricum trebuie făcute lent, pentru că timpul de acomodare este foarte important. Pe de altă parte, însă, legile din România nu permit înlocuirea unui act oficial.

Softul prezintă următoarele caracteristici:
⦁ pentru a trece o lucrare de control, este necesară selectarea datei doar o dată, ca mai apoi nota să fie trecută pe aceeași dată și pentru ceilalți;
⦁ de asemenea, absențele pot fi trecute, iar dirigintele conectat la contul său este singurul care le poate motiva;
⦁ prezența rubricii de conduită a elevului este, din punctul meu de vedere, o „găselniță” a dezvoltatorilor, fiind posibilă selectarea unor buline (neagră, roșie și albă – ca să vă faceți o idee, gândiți-vă la sistemul de notare de la grădiniță), iar 3 buline negre înseamnă scăderea unui punct la purtare;
⦁ ca un avantaj important este calcularea automată a mediilor, algoritmul de calcul fiind introdus (din punctul ăsta de vedere se poate zice că se face economie de timp, mai ales la materiile la care se dau teze);
⦁ ritmicitatea notării va putea fi mai ușor monitorizată, iar statistici și clasamente la nivelul clasei, dar și la nivelul școlii pot fi realizate acum fără un prea mare efort;

Pentru a avea acces pe site-ul pe care sunt încărcate datele, fiecare elev va avea un username și o parolă, fiind posibilă astfel vizualizarea tuturor notelor, în caz că vrei să vezi dacă mai ai nevoie de o notă la vreo materie sau nu. Îți poți vedea doar situația ta.

Aș îndrăzni să spun că pentru noi, liceeni de azi, această măsură nu o să ne influențeze foarte mult, dar un elev care mai are mult de stat pe băncile școlii va însemna mai mult. Poate că, odată cu anii, totul va părea normal, dar, până atunci, în viziunea mea, este un experiment. Nu se știe încă rezultatul. Acesta va fi vizibil în ani.

Cu toate acestea, progresul nu se realizează doar cu introducerea unui gadget.

Acum că știți cam în ce constă acest catalog electronic, ce părere aveți? O vedeți ca pe o soluție de termen scurt, mediu sau lung, de succes sau nu?

 

Autor: Ghiță Andrei

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *