Actualitate, Consiliul Elevilor

Elevii de la C.N. ”Ienăchiță Văcărescu” vor o schimbare reală a planurilor-cadru!

Ca să fim clari: Planurile-cadru stabilesc ce materii studiezi obligatoriu și de câte ori pe săptămână. Acestea cuprind atât disciplinele de studiu din fiecare clasă, cât și numărul de ore aferente săptămânal fiecărei discipline. După o (foarte) lungă perioadă de timp în care elevii din România au studiat după planuri-cadru depășite, aflăm că decidenții nu doresc o modificare substanțială a acestora.

Ne așteptam ca, după 15 ani, variantele pentru planurile-cadru de liceu supuse dezbaterilor să aducă o serie de elemente de noutate sistemului, pentru ca acesta să se alinieze cu practicile din țări europene care stau semnificativ mai bine decât noi în termeni statistici (părăsirea timpurie a școlii, competențele de literație, șomajul în rândul tinerilor) – poziția Consiliului Național al Elevilor

Începem articolul prin a vă prezenta opinia Vicepreședintelui Consiliului Școlar al Elevilor al Colegiului Național “Ienăchiță Văcărescu”, Achihai Radu, despre proiectele de planuri-cadru: Având în vedere nivelul la care se află învățământul românesc în momentul de față, consider că prin intermediul petiției realizate pentru reformarea reală a planurilor-cadru avem o bună oportunitate de a redirecționa învățământul pe calea cea bună, utilă și plăcută atât elevilor, cât și profesorilor. Orele precum cele opționale ar trebui să fie la alegerea elevului, pentru ca acesta să își poată descoperi (sau îmbunătăți) o calitate. Așadar, această petiție nu este pentru mine sau pentru tine, ci este pentru fiecare dintre noi și mai ales e pentru îmbunătățirea planurilor-cadru, implicit a sistemului școlar românesc.

De asemenea, am întrebat și câțiva elevi ce părere au despre proiectul de planuri-cadru:

Cătălina: Nu cred că aceste planuri-cadru propuse ne vor ajuta cu ceva. Pur și simplu e aceeași organizare a orelor, la fel de monotonă, la fel de inutilă.

Teodora: Ne facem că facem ceva. Nu e deloc în regulă ce se întâmplă acum, este o falsă reformă ce nu duce nicăieri!

Ștefan: Cred că nu sunt singurul care își dorește o schimbare în bine a educației din România. Iar acest proiect de plan-cadru este o falsă schimbare.

Această petiție nu este pentru mine sau pentru tine, ci este pentru fiecare dintre noi și mai ales e pentru îmbunătațirea planurilor-cadru, implicit a sistemului școlar românesc – Radu Achihai

Totodată, am cerut și părerea unor profesori, exprimându-și nemulțumirea proiectelor de planuri-cadru. Dorim o schimbare, o schimbare majoră. Majoritatea chiar își doresc o schimbare, deoarece nu pot face față cererii Ministerului Educației, ne-a mărturisit un profesor. Majoritatea au spus că vor ca orele să se desfășoare ca în străinătate – doresc o relație cu elevii mai bună, mai interactivă. Vor să fim dotați cu videoproiector, laptop-uri/calculatoare. De asemenea, profesorii intervievați ne-au mai spus că materia este una învechită, deloc actuală pentru secolul în care ne aflăm. Cred că decizia aranjării orelor ar trebui să stea în mâna profesorilor, aranjare de comun acord cu elevii. Noi, profesorii, să le prezentăm materia copiilor, iar împreună să stabilim câte ore să parcurgem pe săptămână. La profilele de real ar trebui pusă mai puțină materie de uman, doar de cultură generală.

Considerăm că a sosit momentul în care trebuie să luăm atitudine. A sosit momentul în care trebuie să ne exprimăm dorința de a schimba fundamental modul în care se face școală în România – trebuie să ne exprimăm dorința unei schimbări reale, o schimbare pe bune.

Dacă vrei să ni te alături în acest demers, poți semna petiția accesând acest link.

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *