Actualitate

Un pat pentru BAC!

Heiii Somnorici,

Tocmai am ascultat un Ted despre „SOMN” și m-am hotărât să sintetizez cele 20 de minute în câteva rânduri, dar în stitul meu, bineînțeles . De ce?
Pentru că merită să afli ceva ce probabil nu știi despre ce faci tu în fiecare noapte 😏

Bun, ca să nu ne mai lungim, că poate adormim, ar trebui să încep prin cea mai simplă, cea mai ușoară, cea mai „la mintea prostului” explicație pe care pot să o dau:

Sistemul tău imunitar nu este exact ce-ți spun reclamele la Tedi și Actimel.
Este ca un fel de SRI(hai FBI, că poate mă prind ăștia) care are agenți secreți foarte bine pregătiți (celule).
Un agent secret, reduce riscul unui eveniment periculos, prin a neutraliza suspectul. Corect?
Păi atunci, sistemul imunitar reduce activitatea și chiar omoară celulele care pot cauza cancer sau care sunt intruse în organism.
Un fel de 007 la nivel micro.

Ai înțeles, da? Sau ai adormit?

Am să vorbesc cu cei care au mai rămas acum 🙂

Practic, tot ce faci tu atunci când nu dormi sau dormi prost e să conediezi acei agenți secreți și să îți faci armata cât mai mică, la fel cum avea și Vlad Țepeș la Vidin în fața lui Mehmed.

Practic ești predispus mai multor boli , iar persoana sau problema care te ține treaz mai multe nopți este cauza acestora. Știi când spui „din cauza lui m-am îmbolnăvit”? . Chiar ai dreptate!

Cum vrei tu să fii sănătos sau să ai energie în ziua următoare, dacă tu îți spui aceleași lucruri ca un țăran ce se trezește la 5 să dea de mâncare la găini :”somnu’ e pentru morți, nepoate” ?

Acum, dacă nu ți-ai dat seama de ce titlul acesta are cuvântul „BAC” e pentru că și eu am de dat unul. Dar pe lângă asta, orice persoană are de dat un examen, la un moment dat în viață. Iar somnul este mai crucial decât o cruciadă (vezi dacă n-ai învățat?)

Ce vreau eu să spun e că o parte a creierului funcționează ca un transfer de date, ca și cum ai da copy-paste unor fișiere. Tu vrei să transferi ceea ce ai descărcat, într-un loc mai sigur, unde le vei găsi ușor mai târziu.
Exact la fel funcționează și somnul, care transmite ceea ce ai învățat tu în acea zi ( nu contează că n-ai învățat, el încă transferă, leneșule) într-un loc mai sigur, numit de noi „subconștient”.

Cum ar spune un britanic: „un studiu a demonstrat că…” atunci când înveți și nu ai timp să dormi, randamentul în fața examenului scade pentru circa 40% din persoane.

De multe ori, rezultatul acelui examen se convertește radical, de la ADMIS în RESPINS, dacă ești printre cei 40%.

Dar dacă nu ești, greșeli tot vei face, te asigur.

Deci îți vei afecta singur memoria și poate că de aia nu-ți amintești ce ai făcut când ai stat treaz toată noaptea la o băută cu tovarășii. Creierul nu a mai avut timp să facă transferul tuturor fișierelor.

Spune-mi acum, crezi că pe tine sigur nu te-am nimerit până acum? Că tu mereu dormi corect și nici nopțile nu ți le pierzi?

Ei bine, da-mi voie să îți zic o știre: există oră de vară și oră de iarnă…

Practic, în ultima duminică din martie, noi și alte 1,3 miliarde de oameni din 70 de țări, suntem forțați să dormim mai puțin, fiindcă oră 3:00 de vine oră 4:00.

În comparație cu ora de iarnă, care îți oferă în ultima duminică din octombrie o oră în plus de somn, perioada primăverii și a verii cuprinde cu 45% mai multe accidente, atacuri de cord și chiar sinucideri în țările vizate.

Cel puțin poți cânta melodia lui Alan Walker:”I know I’m not alone”, dacă te simți mai bine.

Nu știai, dar poate ai observat că în camerele în care este mai răcoare, somnul vine mai ușor. Mai ales dacă stai și în pat.

Eu țin minte că îmi venea să închid mereu ochii când eram la prietena mea și avea aerul lăsat pe la 18-20 de grade Celsius. Eu chiar nu înțelegeam de ce înainte să intru acolo , aveam energie, iar după, păream un nesimțit care adoarmea în timp ce ea vorbea.

Asta era de fapt vina corpului, care are nevoie mereu să scadă temperatura înaintea și în timpul somnului cu 2-3 grade Celsius pentru a te ține în stare de somn pe tot parcursul nopții.

Cu alte cuvinte, tu faci de multe ori două chestii foarte greșite:

1.Azi adormi la 23:00, mâine la 1:00 și la Untold pe la 6:00 dimineața. Deci nu ai un program fix. Mai ales de trezit!

2.Încerci să adormi în timp ce mori de cald și ajungi ca o gogoașă în cuptor. Sau ca un african în orice zi din an.

Așa că mai deschide un geam înainte de somn sau cumpără-ți un ventilator care să te facă să adormi mai ușor. Prima variantă e mai ieftină, dar vine la pachet cu țânțari, așa că tu alegi.

Nu cred că mai am multe de zis, somnorici, deci fi atent!

Încearcă să înveți până în seara bacului, că dacă te bazezi pe „mai e timp” nu cred că vei face prea multe lucruri.

Încă ceva. Mă gândeam să fac o lansare de carte, pe care din motive financiare, nu o voi putea vinde fizic, ci în format ebook.
Cat ai plati pe asa ceva? O carte de 180 de pagini scrisă în stilul meu, de psihologie si dezvoltare personala, pentru care voi dona toți banii în contul de chirie pentru Danemarca? 🙂
DĂ-MI UN MESAJ PRIVAT PE FACEBOOK CU RĂSPUNSUL TĂU SAU AICI ÎN COMENTARII!

Somnul nu este un moft, este o nevoie esențială a organismului, pe care și Maslow ți-a trecut-o în piramidă, așa că acceptă și tu o dată un sfat: SOMN UȘOR!

Bibliografie:
https://www.youtube.com/watch?v=5MuIMqhT8DM

Previous ArticleNext Article

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *